הרגלי תזונה נכונים מגיל כמה חודשים

החל מגיל 4 חודשים, ניתן להתחיל לנסות לתת לתינוק שלנו בהדרגה לטעום מזונות חדשים כדי שלאט לאט ניתן יהיה להפחית את כמות החלב ולעבור למזון מוצק. הדרך הטובה ביותר להתחיל היא לתת לו או לה לטעום בכל פעם כפית או שתיים מירק או פרי אותו אנו מרסקים בבלנדר או אפילו במזלג או פומפייה (על החלק הדק). חשוב להתחיל רק שהתינוק מתחיל להיות סקרן ולא לכפות עליו את הטעימות. אפשר להתחיל מפירות כמו אבוקדו, בננה, תפוח, אגס ומירקות כמו קישוא, גזר, בטטה, דלעת ותפוח אדמה.

 

בהתחלה נצטרך לשלב אחרי הטעימות יחד עם החלב (הנקה או פורמולה) עד שהכמויות יגדלו ובהדרגה ניתן יהיה להפחית את כמות החלב. חשוב להבין שכל תינוק מתקדם בקצב שלו ועד שמגיעים למצב של ארוחה זה יכול לקחת גם כמה חודשים. עם הזמן, ניתן יהיה לשלב מזונות ולהרכיב למשל מחית פירות, מרק ירקות, לרסק לתוך המרק עוף, להתחיל עם קציצות הודו לצד פחמימות פשוטות כמו אורז, לחם לבן וכדומה. מאוד חשוב להרגיל את התינוק כבר מגיל צעיר למזונות טריים ובריאים, עם כמה שיותר גיוון בכדי שבשלב מאוחר יותר הוא או היא לא יפתחו סלידה ממאכלים בריאים ויהיו מקובעים רק על מזונות ספציפיים.

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בתהליך:

  1. ניתן להכין דייסת קוואקר ולשלב בה תפוח מרוסק ובננה, התינוקות או הבים את המרקם של הדייסה, מה גם שהקוואקר מספק לתינוק ערך תזונתי בשילוב של חלבון, סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים.
  2. ניתן לשלב ממתיקים טבעיים ובריאים כמו סילאן, ממרח שקדים ועוד..(אסור דבש). התינוק רגיל למתיקות של חלב ולכן זה יכול לעזור להתחבר לטעמים. ניתן לבחור בפירות וירקות מתוקים כמו בטטה, דלעת ובננה…
  3. יש להפגין לאורך התהליך הרבה סבלנות ואורח רוח, לתת את הטעימות לא כשהתינוק עייף מדי או עצבני, ולא כשהוא רעב אלא בין הארוחות.