כך תעזרו לתינוק שלכם לישון טוב יותר

 

שינה איכותית חשובה מאוד להתפתחות התינוק. במהלך השינה מופרש הורמון הגדילה ומחקרים אף מצביעים על השפעה חיובית של שינה טובה לחיזוק המערכת החיסונית כאשר המנוחה המוחלטת עוזרת לגוף להחלים מהר יותר ממחלות וכן לפתח חוסן בפני מחלות שונות. תינוקות רבים מתקשים לישון ואומנם בגיל ינקות חשוב לאפשר להם לאכול ולהסתגל לאט לאט, אבל בהמשך אפשר בהחלט לפתח הרגלי שינה טובים יותר ולתמוך בשינה באמצעים שונים. מספר טיפים חשובים בנושא.

סודות השגרה

מעקב אחר מחזורי השינה וארגון סדר יומו של התינוק יכולים בהחלט לסייע בשינה טובה יותר מתוך הבנה מתי כדאי לתינוק לאכול על מנת שישן טוב והאם לקצר את התנומות במהלך היום לטובת שנת לילה רציפה. אפשר לשלב בשגרה הרגלים מרגיעים כמו אמבטיה לקראת סוף הים, עיסוי נעים ולחזור בעקבות ובשיטתיות על ההרגלים הללו כל יום מחדש. הכנה לשינה יכולה לכלול גם החלפת חיתול ובגדים לקראת השינה כחלק מטקס השינה החוזר על עצמו.

 

יצירת סביבת מנוחה מושלמת

תכנון סביבת שינה קריטית לאיכות השינה של הבייבי שלכם. חשוב ליצור חדר בעל גוונים בהירים מרגיעים עם אפשרות של ווילון להחשכת החדר במידה והאור מפריע לתינוק להירדם. השימוש במצעים משובחים משחק תפקיד חשוב ביצירת סביבת שינה מטיבה. בד איכותי כמו פשתן נחשב לבד מומלץ במיוחד שמאפשר שינה טובה יותר בשל התכונות הייחודיות שלו. ראשית, הוא בד שמווסת היטב את הטמפרטורה – כך שבחורף הוא מסוגל לאגור חום ובקיץ לשמור על אווריריות רבה. מעבר לכך, מדובר בבד טבעי, נושם, בעל עמידות מתמשכת, היפואלרגני פשוט מאוד לתחזוקה ששומר על מראהו לאורך זמן. לטקסטיל איכותי מפשתן השפעה על השינה – התינוק עטוף ברכות המקסימלית והבד עצמו מפחית את הסיכוי להזעה, גירויים או קור שיכולים להפריע לו בשנתו. באתר של מאירה סיטון ניתן למצוא מצעי פשתן ושמיכות איכותיות לתינוק.

הפחתת רעשי רקע והסחות דעת

חשוב לשמור על אווירה לקראת שינה שתאפשר לתינוק להירדם בקלות ולשמור על שינה מתמשכת. בשלב הראשון, כדאי לצמצם רעשים ולדאוג שהחדר של התינוק יהיה רחוק מהמרחב הציבורי או בעל דלת וחלון בעלי בידוד נגד רעשים. בנוסף לכך, כדאי בשעות שהתינוק ישן לשמור על שקט מבלי לפגוע בהתנהלות השוטפת של הבית, בגבול היכולת כמו למשל, הנמכת הקול של הטלוויזיה וכן אחסון הצעצועים שיכולים למשוך את תשומת לבו של התינוק. צריך להבין מה משרה על התינוק שלווה – יש תינוקות שנרדמים לקול מובייל בעוד אחרים זקוקים לדממה כמו שיש תינוקות שזקוקים לקשר עין עם ההורה או למגע עם הירדמות ואצל אחרים השינה מתעכבת בשל קשר עין. חשוב לבדוק מה מסייע לתינוק להירדם ומה נכון ומשתלב עם אורח החיים.
לטמפרטורה של החדר יש חשיבות רבה כאשר אפשר להשתמש בתרמוסטט להגיע לטמפרטורה המומלצת לתינוקות נעה בין 21-23 מעלות צלזיוס. מומלץ לוודא שהתינוק ישן רחוק מחלונות ומאווררים ושהחדר לא קר או חם מדי.

יש הורים שמאמצים הרגלים שונים לשנת לילה כמו חיבוק לפני שינה, שיר ערש, שימוש במכונת רעש לבן שיכולה לסייע בתהליך ההירדמות. יש מומחים הממליצים גם על התקנת דימרים לעמעום הדרגתי של האור בחדר לפי אור השמש הטבעי שנכנס פנימה. מומלץ לנהל סוג של יומן שינה על מנת לבצע מעקב אחר השינה של התינוק ולהבין אם יש חזרתיות בהרגלים שלו והאם יש שינויים שתוכלו לעשות על מנת להסדיר את שנת הלילה ובמקרים מסוימים, אפשר כמובן להיוועץ ביועצי שינה לקבלת טיפים נוספים. השקיעו במצעים איכותיים ובהרגלי שינה והתינוק ירוויח שנת לילה החיונית להתפתחותו המוטורית והקוגניטיבית.