אז באיזה שבוע הריון מתחילים להכין את חדר התינוקות?

נראה כי ארגון חדר תינוקות הינו שאלה מסובכת יותר ממה שנראה בתחילת ההריון, ובדיוק מסיבה זו אספנו עבור הקוראות שלנו את מספר הטיפים הבאים.

כבר הגעת לשבוע 21 להריון? אם לא אז הרי מוקדם מתי להתחיל בתחנון החדר לתינוק שבדרך, כיוון שהדרך עדיין ארוכה. הטיפ הראשון שלנו הוא לחכות לשליש השני של ההריון, ואפילו רק לאחר שבוע 21 להריון להתחיל המלאכת תכנון החדר. בשלב זה של ההריון בחילות הבוקר, אם בכלל היו, כבר מזמן מאחוריך, ואת עדיין במצב פיזי מצוין בכדי להיות פעילה, לבחור טפטים ווילונות, נדנדות וכיסאות, שידות החלה ומה לא. כעיקרון מומלת לא להתחיל יותר מדי מראש אלא לתת לזה זמן, שום דבר לא יקרה אם לא תכיני את החדר מבעוד מועד, הרי הוא סתם יעמוד ריק בהמתנה לדייר לעתיד שלו. מצד שני בהחלט לא מומלץ להשאיר את ארגון החדר של התינוק לשלב מאוחר מדי של ההריון. ההמלצה היא להתחיל את ארגון החדר לכל המאוחר במהלך שבוע 34 להריון, הרי תאריך הלידה הינו משוער בלבד ולידה הינה אפשרית החל משבוע 37 של ההריון. כיוון ששלושה שבועות הם זמן מועט אך הגיוני לארגון החדר אנו ממליצים לך לא לחכות מעבר לשבוע 34 של ההריון.

הטיפ השני שלנו הוא לקחת בחשבון שחדש אינו תמיד בהכרח יותר טוב. כיום כשיש מודעות רבה יותר למיחזור ולשמירה על הסביבה יתכן וכדאי לקחת חלק מהדברים לחדר התינוק מיד שניה או מחברות שילדיהן כבר גדלו. יתכן ודברים כמו בגדים או צעצועים עימם הילד בא המגע ישיר תרצי לרכוש חדשים אך שידת החתלה או מנורת לילה ופריטים רבים נוספים תוכלי לקחת משומשים ולא להרגיש בהדל. פריטים מיד שניה יתנו לך גם את האפשרות ליצור חדר בסגנון ררו עם הרגשה בייתי ונעימה. את הכסף שץחסכי תוכלי להוציא על דברים אחרים כמו יוגה לתינוקות או שיעורי שחייה.

והטיפ האחרון שלנו הוא לא להילחץ, חדר הוא בסף הכל חדר, עליו להיות נח, להכיל את כל הדברים הבסיסיים ורצוי גם שיהיה נעים לשהיה אך אינו חייב להיראות כמו חדר תינוקות מכריכה של מגזין עיצוב. אנו תיד רוצים את הטוב ביותר עבור ילדינו אך אל לנו לשכוח שהאהבה והדאגה שלנו הם הדברים להם התינוק שלנו זקוק הכי הרבה!