סגר עם כל הילדים בבית ותינוק

הסגר שכפה עלינו מגפת הקורונה בחודש מרץ 2020 היה קשה למרבית המשפחות בישראל, אך אלו שחוו את הסגר עם תינוק בן כמה ימים שלצידם שאר הילדים השובבים חוו זאת בצורה מאד חזקה.

בכתבה זו נעסוק בקושי להכיל את הסגר עם תינוק שזה עתה נולד לצד שאר ילדי המשפחה בפן הנפשי של כולם, האם, הילדים הבוגרים ואף התינוק ומסקנות שאולי יסייעו ויקלו אם יהיה סגר נוסף.

האפקטים על בני המשפחה

• האם – זה עתה עברה לידה ואין דבר כזה לידה קלה יש לידות יותר קשות אבל אף לידה היא לא קלה ואחרי כל לידה יש הסתגלות והתאוששות, חלק מהנשים חוות תקופה קשה נפשית ופיזית בעוד לאחרות זה בא בצורה קצת יותר קלה.. אבל בתוך כל התקופה המתלתלת נפשית ופיזית הזו יש גם סגר, זה לא מאפשר להתאוורר בחוץ, הילדים לא הולכים לגנים או לבתי הספר והאחריות היא כפולה ומוכפלת, בדיקות שלא הכרחיות בטיפת חלב מתבטלות, המתח הנפשי והעייפות הפיזית מתגברים, אם אב המשפחה בבית בחופשה ללא תשלום אז אולי יוכל להקל בתפעול ולהקל קצת אך אם הוא עובד בבית או יתרה מזאת נחשב לעובד חיוני ויוצא בכל יום מהבית המצב יכול להיות קשה מאד..
• הילדים הבוגרים – הילדים הבוגרים לרוב חווים משבר מסוים בתקופה שהילד הרך בא לעולם, הם היו רגילים להיות מרכז תשומת הלבש ל המשפחה ועכשיו יש עוד תינוק שגוזל קצת מתשומת הלב, בעת סגר שההורים בלחצים שונים מכל הסיבות ההגיונית המצב הופך להיות מורכב יותר עבור הילדים הבוגרים והלחץ הנפשי גודל שימו לב אליהם.
• התינוק הרך – בימים של סגר, אבטלה והרגשת כאוס בעולם בעקבות הנגיף ההורים נוטים להיות לחוצים יותר, סביבה לחוצה משפיעה על התינוק שסופג הכל ועלו להיות מושפע מכל בהמשך דרכו, הקפידו לשדר רוגע והמון אהבה.

 

מרחבי הרשת:

מטרנה באתר יוטיוב

מטרנה – הזמנה אונליין

מטרנה – באתר זאפ מרקט