איך מתמודדים עם הפחד של המקלחות הראשונות לתינוק?

הורים רבים לתינוקות טריים מתנסים מידי יום בשלל דברים חדשים אשר לא היו רגילים אליהם עד לאותו יום. רבות מאותן התנסויות של ההורים מלוות בחששות כאשר ההורים לא בטוחים איך להחזיק את הילד בצורה נכונה בפעם הראשונה, לא בטוחים כמה ומתי להאכיל את התינוק אך אחד החששות היותר גדולות של רוב ההורים היא איך מתמודדים עם הפחד של המקלחות הראשונות לתינוק. כנראה שאין נכון ולא נכון במקרה הזה ומסתבר שכל תינוק מגיב באופן שונה, אך זוהי בהחלט יכולה להיות חוויה לא נעימה לתינוק וגם לנו ולכן החלטנו לתת לכם מספר טיפים על איך להתמודד בצורה נכונה עם החוויה הזו.

הדבר ראשון שכדאי לעשות הוא לווסת את טמפרטורת המים. התינוק יתרחץ במים שהם מעט יותר קרירים מהמים בהם אנו רגילים להתקלח והטמפרטורה שלהם תנוע סביב הארבעים מעלות, אנו ממליצים לכם לבדוק את הטמפרטורה עם מדחום בפעמים הראשונות ובנוסף לוודא על ידי הכנסת היד לתוך המים ולראות שהטמפרטורה היא אכן סביב מה שהמדחום הראה לנו.

שנית תנו לתינוק להרגיש בנוח, הוא עלול לתפוס לכם את האצבעות או היד אך זהו דבר טבעי היות והמקלחת היא סביבה חדשה לתינוק, לכן תנו לו ללפות את אצבעותיכם ולהרגיש בטוח היות והדבר יעזור לו מאוד.

החששות שלכם הם בהחלט דבר טבעי וזהו תהליך שכל הורה טרי עובר, אל תתנו לאותם חששות לשתק אותכם ואם אתם מרגישים שאתם צריכים עזרה אל תהססו לבקש. בין אם מדובר על בן או בת הזוג שלכם או בין אם מדובר בעזרה מההורים שלכם באמבטיה או שתיים הראשונות. ישנם גם עזרים רבים למקלחות של תינוקות החל מעזרי ציפה ועד כסאות בו יושבים התינוקות וכך קל יותר לרחוץ ולשפשף אותם.