כינים אצל תינוקות

כינים אצל תינוקות – האמנם?

רבים מאמינים שכינים נצמדות לראשם של ילדי הגן, שנדבקים אלה מאלה ומעבירים ביצי כינים וכינים מראש לראש. אלא שהתופעה הלא נעימה הזו, שמלווה בגירודים בלתי פוסקים, איננה שמורה לילדים בלבד. מבוגרים עשויים להתמודד עם הבעיה גם כן, אבל נדמה שהמצב הגרוע מכל הוא כאשר מופיעות כינים אצל תינוקות. התינוק אינו יכול לגרד בראשו והוא נותר בעיקר אומלל ובוכה, כך שהזיהוי עשוי להיות קשה מעט יותר. עם זאת, ברגע שאתם מבינים שתינוקכם נדבק ועל הקרקפת שלו מתחילות לבצבץ להן כינים טורדניות, זה הזמן להתחיל לפעול!

 

טיפול כימיקלי נגד כינים אצל תינוקות?

שימוש בכימיקלים הוא פתרון אידאלי לבעיית הכינים, אבל לא כאשר מדובר בתינוקות. ראשו של התינוק עדין מאוד, כך ששימוש בתכשירים שונים עשוי להתברר כטעות מרה שאפשר וכדאי להימנע ממנה מבעוד מועד. לעומת זאת, שימוש במסרק כינים הוא בהחלט מומלץ ואפשרי, כמובן תוך הפקדה על סירוק עדין שלא יפגע בקרקפת של התינוק. תכשירים טבעיים ותרופות סבתא בהחלט יכולים להוות כאן טיפול משלים, ובכל מקרה התייעצות עם הרוקח לפני רכישת התכשיר היא כדאית.

 

אפשרויות לטיפול בכינים אצל ילדים גדולים יותר

אם הכינים מופיעות על ראשם של ילדים גדולים יותר, הרי שישנם תכשירים שונים בשוק שאיתם תוכלו לבצע טיפול, בנוסף לסירוק במסרק הכינים. ברשימת התכשירים הקיימים נמצאים כי-מט, כינקייר, חפיף10, צ’יק-צ’ק ואחרים, וגם שמן רוזמרין או שמפו פריודרם הם אופציות טובות מאוד. חשוב מאוד לזכור שקשה למנוע הופעתן של כינים ועוד יותר מכך, טיפול מוצלח איננו ערובה לכך שהכינים לא יחזרו שוב, בוודאי אם ילדים אחרים בפעוטון או בגן סובלים גם הם מהתופעה המדבקת. כך שבכל מקרה מומלץ לבדוק את ראשו של הילד לעיתים קרובות ולהציע טיפול מוקדם, לפני שהכינים יתנחלו על ראשו ויובילו לגירודים קשים מאוד. בטיפולים החוזרים כדאי להקפיד על שימוש בתכשירים שונים, שכן הכינים מפתחות עמידות בפני החומרים במשך הזמן, מה שאומר שהתכשיר שרכשתם בפעם הראשונה ועבד מצוין – עשוי שלא לעבוד כלל בפעם השלישית.

 

מאיפה מגיעות הכינים?

חשוב מאוד לזכור ולדעת שכינים באופן כללי אינן קופצות מראש לראש וגם אינן מתעופפות להן בחלל עד שהן מוצאות ראש אטרקטיבי לנחות עליו. שיטת ההדבקה היא מאוד פשוטה ולמעשה הן עוברות מראש לראש דרך מגע. גם ילד נקי מאוד, שראשו נחפף מדי יום, איננו חסין מפני התופעה המעיקה הזו. אם חשבתם להאשים את חיית המחמד שלכם בבעיה, גם את ההאשמה הזו כדאי שתבטלו, שכן הכינים חיות אך ורק על ראשו של האדם, ואין כל יכולת להדביק חתולים וכלבים – או להידבק מהם. אם כן, אחד הדברים שיכולים לסייע לכם רבות בשמירה על תינוקכם מפני כינים, הוא שמירה גם על ניקיון ראשם של הילדים האחרים בבית…